Färghusgruppen – Kundklubbar för gruppens färhandlare

De butiker som ingår i Färghusgruppen har ofta redan en gedigen och inarbetad kundkrets. För att skapa mervärde för dessa kunder arbetar de med konceptet ”Hemmakund” som är en kundklubb för de som vill ha tillgång till specialerbjudanden och framför allt bonus på alla sina köp.

Vad vi gjort

Workbox levererar bland annat en komplett systemlösning för kundklubbarna hos respektive butik. Kundklubben är sammankopplad till kassasystemet och uppdateras automatiskt med transaktioner. Vi ansvarar även för generering av bonuscheckar, kampanjinformation och distribution.

Systemet är integrerat i respektive butiks hemsida där kunden kan följa sina transaktioner och se sin bonus just nu.

Vi arbetar även aktivit med butikernas hemsidor där vi publicerar olika temakampanjer och förser deras kunder med kundklubbsmail. Allt för att stärka och utveckla butikernas lokala varumärken. Det är det som är den gemensamma styrkan.

Läs mer om vår kundklubb här ›

Resultat

Kundklubben är en viktig del av verksamheten i butikerna. Idag är det ett nav för att lätt och smidigt kunna selektera de kunder man vill rikta information eller erbjudanden till. Statistiken visar tydligt att antalet aktiva kunder i butikerna ökar i och med detta.

Om Färghusgruppen

Färghusgruppen består av flertalet färghandlare runt om i Mellansverige. Till skillnad från andra färgkedjor har respektive butik sin egen lokala identitet, men delar sortiment och tjänsteutbud.

Butikerna är mer än bara färgbutiker, de hjälper dig också med inredning, tapeter, kakel och golv.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna oss för mer information.

Ulf Casselgård, VD och projektledare
E-post: ulf.casselgard@workbox.se
Telefon: 021-17 17 63