Bakgrund

Workbox fick i uppdrag att analysera och utveckla varumärket Qtagg logotyp och grafiska uttryck. Uppdraget har innefattat att se över hur vi kan stärka företagets profil och utveckla logotypen och det grafiska uttrycket så att det visuella intrycket återspeglar värdeorden som Qtagg står för.

Vad vi gjort

Baserat på varumärkesstrategin utvecklades en ny logotyp och grafisk profil.

Q:et i den nya logotypen står för kvalitet, som är ett av Qtaggs värdeord. Symbolens blå färger symboliserar jorden och vatten. Otagg utvecklar produkter och system för att minska bränsleförbrukningen på stora fartyg.

Q:et i symbolen rör sig runt jorden precis som dessa fartyg.

Om Qtagg

Företaget Qtagg, som är verksamma i Västerås, arbetar med avancerade produkter för bränslebesparing på stora fraktfartyg. Företaget nischar in sig på de största fraktfartygen och de redare som både äger fartyget och betalar bränslenotan.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna oss för mer information.

Tom Wiking, projektledare
E-post: tom.wiking@workbox.se
Telefon: 070-0435880